Innovatieateljé 2018

OP Digitalisering Escape the classroom:
Een innoverende manier om je lesstof creatief aan te bieden. Je leert, zonder de leerlingen werkelijk op te sluiten, hoe zij een tijdsgebonden vraagstuk op moeten lossen. Jouw leerlingen leren door deze innovatie om te gaan met presteren onder tijdsdruk.

Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR):
We onderzoeken de mogelijkheden van Virtual Reality en Augmented Reality en de didactische toepassingen. Na onszelf verdiept te hebben, gaan we didactische toepassingen uitwerken. De uitwerkingen toets je in de lespraktijk.

Digitaal Portfolio:
Je leert een methode waarmee je leerlingen een eigen digitale portfolio laat maken. Aan het einde van deze sessies beschik je over een nieuw gereedschap in je repertoire.

Programmeren in de les:
Kinderen kunnen veel leren van programmeren. Leerlingen leren nu vooral programma’s te gebruiken maar ze leren niet om zelf programma’s te schrijven. Met Programmeren in de les gaan we kinderen de creatieve kant van de computer laten ontdekken door middel van onderzoekend leren. We gaan leerlingen vertrouwd maken met wat ze zelf kunnen bereiken met de computer. Het echte code schrijven komt aan bod en we gaan wat doen met de meer abstractere programmeertalen. Hiervoor gebruiken we Arduino en Processing.

Opbouw innovatieateljé:
1) Verkennen.
2) Verdiepen.
3) Uitproberen.
4) Uitdragen.

Leerdoelen

  • Je verkent verschillende innovaties
  • Je verbreedt je kennis in één innovatie
  • Je past je innovatie toe in je eigen lespraktijk

Deel deze cursus

Data bijeenkomst(en)

Nog 65 plekken beschikbaar Direct aanmelden Aanmelden voor studenten

Sessie 1

wo 21 november 2018

16:00-19:00

Centraal Bureau Quadraam
Saturnus 5
6922 LX Duiven

Sessie 2

ma 26 november 2018

16:00-19:00

't Venster
Thomas a Kempislaan 82
6822 LS Arnhem

Sessie 3

ma 14 januari 2019

16:00-19:00

't Venster
Thomas a Kempislaan 82
6822 LS Arnhem

Sessie 4

ma 04 februari 2019

16:00-19:00

't Venster
Thomas a Kempislaan 82
6822 LS Arnhem

Sander Niessing, Lennart Becking, Marcel Top, Pauline Cobussen, Edwin Willemsen

Sander is als docent al jaren met ICT-vormen binnen zijn onderwijs een voorloper. Naast de ontwikkelde vormen zoals digitale- toetsen en -lesmaterialen is Sander met augmented reality en virtual reality binnen zijn lessen gestart.Op welke wijze past deze nieuwe technieken in je les? Welke meerwaarde ervaren leerlingen? Sander laat je kennismaken met alle ins- en outs.

Pauline en Edwin hebben binnen het technasium op Candea het onderwijsaanbod vergroot met de toepassing van Escape the classroom. Pauline en Edwin hebben zich verdiept in de technieken die nodig zijn om een escape the classroom in elkaar te zetten. Zij laten je verschillende toe-passingen ervaren en begeleiden je bij het maken van een eigen escape the classroom.

Als docent levensbeschouwing is Lennart nieuwe toepassingen gaan gebruiken om zijn lessen beter te laten aansluiten bij de belevingswereld van zijn leerlingen. Naast zijn inmiddels uitgebrachte eigen lesmethode levensbeschouwing 2.0 laat Lennart zijn leerlingen digitale portfolio’s maken. Welke onderdelen horen er in een portfolio opgenomen te worden? Op welke wijze pas je digitale technieken toe om het portfolio levendig te laten zijn voor de leerling

Eef is ICT-er eh heeft zijn opleiding informatica gevolgd aan de HAN. Momenteel heeft jij ervoor gekozen nog niet in vaste dienst te gaan bij een bedrijf maar werkt hij voor zichzelf aan het ontwikkelen van Apps. Als hij tijd over heeft ontwikkelt hij ook nog Apps voor het bedrijfsleven en particulier.

Marcel is als docent Onderzoek en Ontwerpen/TEchniek werkzaam op het Candea College. Hier is hij naast de projecten en lessen techniek bezig met het ontwikkelen van elektronica, Arduino en andere computertoepassingen zoals programmeren, Makey Makey(basisscholen), 3-D printen en Sketchup en Solid Works.

Ook interessant

Aan de slag met een green screen Leer hoe je een aansprekende en informatieve film voor je leerlingen maakt met het green-screen in het Innovatielab.
Een effectieve lesvideo maken In drie bijeenkomsten leer je hoe je een effectieve lesvideo maakt en wat hier allemaal bij komt kijken. Inclusief Explain Everything.

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK