Info Qtime
Een innoverende manier om je lesstof creatief aan te bieden. Je leert, zonder de leerlingen werkelijk op te sluiten, hoe zij een tijdsgebonden vraagstuk op moeten lossen. Jouw leerlingen leren door deze innovatie om te gaan met presteren onder tijdsdruk.
Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR):
We onderzoeken de mogelijkheden van Virtual Reality en Augmented Reality en de didactische toepassingen. Na onszelf verdiept te hebben, gaan we didactische toepassingen uitwerken. De uitwerkingen toets je in de lespraktijk.
Digitaal Portfolio:
Je leert een methode waarmee je leerlingen een eigen digitale portfolio laat maken. Aan het einde van deze sessies beschik je over een nieuw gereedschap in je repertoire.
Programmeren in de les:
Kinderen kunnen veel leren van programmeren. Leerlingen leren nu vooral programma’s te gebruiken maar ze leren niet om zelf programma’s te schrijven. Met Programmeren in de les gaan we kinderen de creatieve kant van de computer laten ontdekken door middel van onderzoekend leren. We gaan leerlingen vertrouwd maken met wat ze zelf kunnen bereiken met de computer. Het echte code schrijven komt aan bod en we gaan wat doen met de meer abstractere programmeertalen. Hiervoor gebruiken we Arduino en Processing.
Opbouw innovatieateljé:
1) Verkennen.
2) Verdiepen.
3) Uitproberen.
4) Uitdragen.