Innovatieateljé 2018

OP Digitalisering Escape the classroom:
Een innoverende manier om je lesstof creatief aan te bieden. Je leert, zonder de leerlingen werkelijk op te sluiten, hoe zij een tijdsgebonden vraagstuk op moeten lossen. Jouw leerlingen leren door deze innovatie om te gaan met presteren onder tijdsdruk.

Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR):
We onderzoeken de mogelijkheden van Virtual Reality en Augmented Reality en de didactische toepassingen. Na onszelf verdiept te hebben, gaan we didactische toepassingen uitwerken. De uitwerkingen toets je in de lespraktijk.

Digitaal Portfolio:
Je leert een methode waarmee je leerlingen een eigen digitale portfolio laat maken. Aan het einde van deze sessies beschik je over een nieuw gereedschap in je repertoire.

Opbouw innovatieateljé:
1) Verkennen.
2) Verdiepen.
3) Uitproberen.
4) Uitdragen.

Leerdoelen

  • Je verkent verschillende innovaties
  • Je verbreedt je kennis in één innovatie
  • Je past je innovatie toe in je eigen lespraktijk

Deel deze cursus

Data bijeenkomst(en)

Nog 68 plekken beschikbaar Direct aanmelden Aanmelden voor studenten

Sessie 1

24 oktober 2018

16:00-19:00

Centraal Bureau Quadraam
Saturnus 5
6922 LX Duiven

Sessie 2

29 oktober 2018

16:00-19:00

't Venster
Thomas a Kempislaan 82
6822 LS Arnhem

Sessie 3

21 november 2018

16:00-19:00

Centraal Bureau Quadraam
Saturnus 5
6922 LX Duiven

Sessie 4

10 december 2018

16:00-19:00

't Venster
Thomas a Kempislaan 82
6822 LS Arnhem

Sander Niessing, Lennart Becking, Pauline Cobussen, Edwin Willemsen

Sander is als docent al jaren met ICT-vormen binnen zijn onderwijs een voorloper. Naast de ontwikkelde vormen zoals digitale- toetsen en -lesmaterialen is Sander met augmented reality en virtual reality binnen zijn lessen gestart.Op welke wijze past deze nieuwe technieken in je les? Welke meerwaarde ervaren leerlingen? Sander laat je kennismaken met alle ins- en outs.

Pauline en Edwin hebben binnen het technasium op Candea het onderwijsaanbod vergroot met de toepassing van Escape the classroom. Pauline en Edwin hebben zich verdiept in de technieken die nodig zijn om een escape the classroom in elkaar te zetten. Zij laten je verschillende toe-passingen ervaren en begeleiden je bij het maken van een eigen escape the classroom.

Als docent levensbeschouwing is Lennart nieuwe toepassingen gaan gebruiken om zijn lessen beter te laten aansluiten bij de belevingswereld van zijn leerlingen. Naast zijn inmiddels uitgebrachte eigen lesmethode levensbeschouwing 2.0 laat Lennart zijn leerlingen digitale portfolio’s maken. Welke onderdelen horen er in een portfolio opgenomen te worden? Op welke wijze pas je digitale technieken toe om het portfolio levendig te laten zijn voor de leerling

Ook interessant

Zelfstandig met Quayn Zet leerlingen in de lead met de door jou klaargezette toetsen in Quayn.
Aan de slag met een green screen Leer hoe je een aansprekende en informatieve film voor je leerlingen maakt met het green-screen in het Innovatielab.

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK