AI-tool geeft inzicht in lees- en schrijfvaardigheid van leerlingen

Quadraam onderzoekt samen met strategische partner NOLAI (Nationaal Onderwijslab Artificial Intelligence) de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) voor het onderwijs. Zo monitort en analyseert het Candea College met behulp van een AI-tool de lees- en schrijfvaardigheid van leerlingen.

Het doel is om leerlingen beter inzicht te geven in hun leerproces waardoor zij hun lees- en schrijfvaardigheid kunnen vergroten. Vier klassen van het Candea College doen mee aan het project. Het onderzoek richt zich op vakken zoals aardrijkskunde, biologie, geschiedenis, Nederlands en Engels. Lees meer in dit interview met projectleider Igor Wassink, strategisch adviseur onderwijs en technologie bij Quadraam.

Bron: Radboud Universiteit, 16 september 2024

Heb je vragen over dit project of over andere AI-ontwikkelingen binnen onze organisatie? Neem dan contact op met Igor Wassink of Joost Borsboom.

Joost met generatieve AI

Schrijf hier uw tekst

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK