Info Qtime
Als professional maak je deel uit van een schoolorganisatie en een schoolplan geeft als strategisch beleidsstuk aandacht aan visie, missie, strategie van de schooleigen cultuur.
Stil staan bij jouw eigen visie geeft richting aan je handelen en aan je ontwikkeling als professional. Je (her)ontdekt dan ook hoe jouw visie op onderwijs en vak zich verhouden tot de visie van de schoolorganisatie. Als je samenwerkt is het belangrijk om je visie te kunnen expliciteren.
Tijdens deze driedelige Qtime leer je verschillende invalshoeken kennen van waaruit je naar het onderwijs of je eigen vak kunt kijken. Je onderzoekt de wijze waarop jijzelf en anderen in jouw (school)omgeving omgaan met visievorming. Je krijgt theoretische modellen aangereikt en leert om zelf en met anderen te werken aan visieontwikkeling.
Bij deze Q-time horen enkele praktische opdrachten: zo pitch je o.a. de visie op je eigen vak en haalt hierbij feed forward op van andere deelnemers. Ook onderzoek je je eigen schoolorganisatie door bij de slotopdracht aan de slag te gaan met het (verder) ontwikkelen van visie op een onderwijsaspect of onderdeel van je vak.
Tijdens de Q-time heb je werktijd om samen met de andere deelnemers van gedachten te wisselen over onderwijs, innovaties, strategische beleidsstukken. Op deze wijze inspireer en voed je elkaar.