Een verandering initiëren en implementeren

Info Qtime

OP, OOP, Leidinggevenden, Studenten Leiderschap
Met welke verandering in onderwijs ga jij je bezig houden?
Veranderen en innovatie is lastig. Hoe pak je dit aan? Hoe maak je verbinding met anderen. Welke hobbels kun je tegenkomen? Hoe ga je deze beslechten? In deze Qtime word je vanuit de theorie van de veranderkunde handreikingen gedaan om een succesvolle verandering tot stand te brengen.

In bijeenkomst 1 wordt gewerkt aan het bouwen van een theoretisch kader vanuit verschillende invalshoeken uit de veranderkunde. Daarnaast gaan we aan de slag met het stellen van een diagnose van de verandering die je wilt initiëren. Er worden mogelijke interventies ontwikkeld.

In bijeenkomst 2 richten we ons op het interventie-onderzoek: hoe verzamel je data over het succes van de interventie? Daarnaast behandelen we het thema weerstand, wat is het en hoe kan je hiermee omgaan?
Bijeenkomst 3 staat in het teken van werkvormen die je kunt inzetten in de verschillende fases van de verandering.
Bekijk data bijeenkomsten en locatie

Leerdoelen

  • Je hebt je kennis m.b.t. veranderkunde verbreed
  • Je weet beter hoe je veranderingen en innovaties kunt initiëren en implementeren

Deel deze cursus

Geen cursusdata

Deze Qtime heeft al plaatsgevonden en is (nog) niet herpland. Heb je interesse? Laat het ons weten zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

Toon interesse

Maaltijd

Bij deelname aan een Qtime van 16:00-19:00 uur (of later) regelt Quriuz een maaltijd. In het kader van duurzaamheid is deze vegetarisch. Om het voor ons organisatorisch behapbaar te houden en geen risico te lopen houden wij geen rekening met dieetwensen/allergieën/andere wensen. Het beste kun je dan zelf een eigen maaltijd meenemen. Aan de gastvrouw of gastheer kun je vragen of zij/hij het wil opwarmen.

Sprekers

Nico is docent natuurkunde en Onderwijskunde. Hij is een aanzienlijk deel van de tijd als docent van bètavakken werkzaam in het primaire proces van het voortgezet onderwijs. Hij weet hierdoor als geen ander welke behoeften, beperkingen en uitdagingen bij onderwijsprofessionals leven in de dagelijkse onderwijspraktijk. Hij is "onderwijskundig", inspirerend, enthousiasmerend en in staat om mensen te (ver)binden.

Lobke Baars is van origine docent aardrijkskunde. Sinds een aantal jaar werkt ze volledig voor Quriuz. Haar kennis en vaardigheden over veranderkunde haalt ze uit de praktijkervaring die ze in verschillende rollen heeft opgedaan en uit het Masterprogramma onderwijsmanagement en verandering dat ze heeft afgerond.

Kosten

Flexibele brengers die op wensen van de groep het programma succesvol aanpassen.

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK