404

OP, Studenten Coachend begeleiden Coachend begeleiden stelt ons in staat om effectief en affectief les te geven.
Op deze wijze kan de docent op een volstrekt eigen manier, - uitgaand van de specifieke behoeften van de leerling - op iedere kwestie ingaan, en de leerling bijstaan en richting geven als mens en als docent.
In deze 3 bijeenkomsten doen we niet enkel een handreiking om onze kennis en vaardigheden hiertoe te vergroten; we gaan graag samen de dialoog aan!

Bijeenkomst 1:
- Welkom en kennismaken
- Nieuwe kijk op de rol van de docent, andere vaardigheden aanspreken en ontwikkelen
- Zingeving: waar haal je voldoening uit? waar liggen je kwaliteiten?
- Coachen: vakinhoudelijk, didactisch en sociaal-relationeel
- Wat zijn de effecten van het functioneren van een docent op de ontwikkeling van een leerling?
- Standplaatsgebondenheid
- Communicatie met kinderen, hoe doe je dat? Hoe maak je echt contact?
- "Eerst horen dan gehoord worden"
- Oplossingsgerichte en positieve communicatie
- De drama- en reddersdriehoek
- Werking van het puberbrein
- Tussentijdse opdracht

Bijeenkomst 2
- Bespreken huiswerkopdracht
- Werkvorm "de proffesional in de spiegel"
- Tussentijdse opdracht

Bijeenkomst 3
- Bespreken huiswerkopdracht
- Aan de slag met leerlingacteurs a.d.h.v. het voorbereide onderwerp.
- Nabespreken en uitwisselen met leerlingacteurs erbij
- Nabespreken, samenvatten evaluatie cursus

Direct naar

Brenger(s)

Leerdoelen

  • Je hebt een brede(re) kijk op de rol van de docent en ontwikkelt daartoe de eigen vaardigheden
  • Breidt je communicatieve vaardigheden uit
  • Je hebt kennis van vaardigheden van coachend begeleiden

Deel deze cursus

De kennisoverdracht was zeer kundig. Vorig jaar is deze Qtime beoordeeld met een 8,7.

Geen cursusdata

Dit event heeft al plaatsgevonden en is (nog) niet herpland. Heb je interesse? Laat het ons weten zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

Toon interesse

Daan Verwaaijen, Karen Oosterink, Tim Henke

Daan Verwaaijen is vele jaren werkzaam geweest binnen het SBO.Nu is zij docent binnen het praktijkonderwijs. Tevens is zij Coach Docenten binnen Quadraam, begeleidt intervisiecoaches en verzorgt een aantal trainingen binnen Quriuz. De ontwikkeling van de professionele identiteit loopt als een rode draad door al haar werkzaamheden.

Tim Henke is als docent en leerlingcoördinator werkzaam binnen het VMBO onderwijs en verzorgt een aantal trainingen binnen Quriuz. Hij volgde de master SEN "coachen en begeleiden" en legt zich in zijn dagelijkse werkzaamheden toe op het voeren van (coaching)gesprekken met leerlingen, ouders en collega’s.

Karen Oosterink is opgeleid als trainer en coach en heeft het concept ‘werken met leerling-acteurs’ ontwikkeld. Zij is sinds 25 jaar werkzaam als docent, geeft onderwijs- en communicatietrainingen en heeft zich gespecialiseerd in non-verbale communicatie.

Ook interessant

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK