Leiden van veranderprocessen

Info Qtime

Leidinggevenden Leiderschap
Welke verandering in onderwijs ga jij aansturen? Veranderen en innovatie is lastig. Hoe pak je dit aan? Hoe maak je verbinding met anderen. Welke hobbels kun je tegenkomen? Hoe ga je deze beslechten? In deze Qtime worden je vanuit de theorie van de veranderkunde handreikingen gedaan om een succesvolle verandering tot stand te brengen.
In bijeenkomst 1 werken we aan het bouwen van een theoretisch kader vanuit verschillende invalshoeken uit de veranderkunde. Daarnaast wordt een diagnose gesteld ten aanzien van jouw rol en opdracht m.b.t. de verandering die je wilt initiëren. We stellen samen de veranderaanpak vast voor jouw situatie.
In bijeenkomst 2 gaat over de veranderbereidheid en verandercapaciteit. Veranderen is lastig en roept in alle geledingen van de organisaties diverse emoties op. Hoe herken je deze en hoe ga je hier als leidinggevende mee om?
Bijeenkomst 3 staat in het teken van richten en verbinden. Vanuit je eigen casuïstiek gaan we aan de slag met verschillende werkvormen. De oefeningen geven je inzicht in eigen veranderpraktijk. Daarnaast zijn ze inzetbaar om binnen je eigen organisatie richting en verbinding te geven.
Bekijk data bijeenkomsten en locatie

Leerdoelen

  • Je verbreedt je kennis m.b.t. veranderkunde.
  • Je wordt vaardig in het omgaan met weerstand.
  • Je doet expertise op m.b.t. het aansturen van veranderingen.

Deel deze cursus

Geen cursusdata

Deze Qtime heeft al plaatsgevonden en is (nog) niet herpland. Heb je interesse? Laat het ons weten zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

Toon interesse

Maaltijd

Bij deelname aan een Qtime van 16:00-19:00 uur (of later) regelt Quriuz een maaltijd. In het kader van duurzaamheid is deze vegetarisch. Om het voor ons organisatorisch behapbaar te houden en geen risico te lopen houden wij geen rekening met dieetwensen/allergieën/andere wensen. Het beste kun je dan zelf een eigen maaltijd meenemen. Aan de gastvrouw of gastheer kun je vragen of zij/hij het wil opwarmen.

Sprekers

Nico Taminiau, docent Natuurkunde en Onderwijskunde en een aanzienlijk deel van de tijd als docent van bètavakken werkzaam in het primaire proces van het VO. Hij weet als geen ander welke behoeften, beperkingen en uitdagingen bij onderwijsprofessionals leven in de dagelijkse onderwijspraktijk. Hij is “onderwijs-kundig “, inspirerend, enthousiasmerend en in staat om mensen te (ver)binden.

Lobke Baars is van origine docent aardrijkskunde. Sinds 1,5 jaar werkt ze volledig voor Quriuz. Haar kennis en vaardigheden over veranderkunde haalt ze uit de praktijkervaring die ze in verschillende rollen heeft opgedaan en uit het Masterprogramma onderwijsmanagement en verandering dat ze heeft afgerond.

Kosten

Ik heb veel gehad aan de theoretische inzichten en praktische direct toepasbare ideeën en modellen en het programma werd aangepast aan de leerbehoefte van de groep.

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK