404

OP, Studenten 21st century skills Het onderwijs in de 21ste eeuw stelt zowel leerlingen als docenten voor een uitdagingen. Uitdagingen die ontstaan door de verschuiving van een industriële samenleving naar een kennis-samenleving. Kennisbegrip en kennisconstructie, met de daarbij behorende vaardigheden en competenties (de zogenaamde 21ste eeuwse vaardigheden) zijn belangrijkste aandachtspunten geworden voor het hedendaagse onderwijs.

Welke didactiek en organisatievormen kun jij als docent gebruiken om leerlingen actief te betrekken bij de leerstof en het eigen leren? Wat doe je als docent wel en wat doe je niet? Wat doet de leerling wel en wat doet hij/zij niet? In de eerste bijeenkomst zal een compact theoretisch kader worden gepresenteerd met betrekking tot samenwerkend leren en activerende didactiek. Je wordt uitgedaagd om het kader te vertalen naar je eigen lessen en vak-inhoud. Een scala aan werkvormen passeert de revue. Dit ter inspiratie voor de "les van morgen", waar je een start voor gaat maken in de vorm van het ontwerpen van een lessenserie. Samenwerkend leren en activerende didactiek zijn de uitgangspunten bij het ontwerpen van de motiverende les of lessenserie

Gedurende de tweede bijeenkomst wordt het repertoire werkvormen nog eens uitgebreid. Er is voldoende gelegenheid om verder te werken aan of feedback te vragen over jouw motiverende les of lessenserie.

Direct naar

Brenger(s)

Leerdoelen

  • Je doet kennis op van vormen van activerende didactiek en kunt deze toepassen in het vervaardigen
  • Je hebt inzicht in hoe het onderwijsconcept "Samenwerkend Leren" werkt en dit toepassen in de les
  • Je kunt met inspiratie vanuit deze Qtime je les van morgen gemotiveerder en enthousiaster aanpakken

Deel deze cursus

Een erg deskundige brenger met veel tips voor in de praktijk.

Geen cursusdata

Dit event heeft al plaatsgevonden en is (nog) niet herpland. Heb je interesse? Laat het ons weten zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

Toon interesse

Nico Taminiau

Nico Taminiau is docent Natuurkunde en Onderwijskunde. Hij is een aanzienlijk deel van de tijd als docent van bètavakken werkzaam in het primaire proces van het voortgezet onderwijs. Hij weet hierdoor als geen ander welke behoeften, beperkingen en uitdagingen bij onderwijsprofessionals leven in de dagelijkse onderwijspraktijk. Hij is "onderwijs-kundig", inspirerend, enthousiasmerend en in staat om mensen te (ver)binden.

Ook interessant

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK