Info Qtime
In de tweede bijeenkomst komt Caroline van Toor jullie laten zien hoe bouwstenen een mogelijkheid kunnen zijn om GPL te bewerkstelligen binnen je eigen les. In de derde bijeenkomst vindt er uitwisseling plaats.
Deze Qtime heeft al plaatsgevonden en is (nog) niet herpland. Heb je interesse? Laat het ons weten zodat wij je op de hoogte kunnen houden.
Toon interesseBij deelname aan een Qtime van 16:00-19:00 uur (of later) regelt Quriuz een maaltijd. In het kader van duurzaamheid is deze vegetarisch. Om het voor ons organisatorisch behapbaar te houden en geen risico te lopen houden wij geen rekening met dieetwensen/allergieën/andere wensen. Het beste kun je dan zelf een eigen maaltijd meenemen. Aan de gastvrouw of gastheer kun je vragen of zij/hij het wil opwarmen.
Nico Taminiau is docent Natuurkunde en Onderwijskunde. Hij is een aanzienlijk deel van de tijd als docent van bètavakken werkzaam in het primaire proces van het voortgezet onderwijs. Hij weet hierdoor als geen ander welke behoeften, beperkingen en uitdagingen bij onderwijsprofessionals leven in de dagelijkse onderwijspraktijk. Hij is “onderwijs-kundig “, inspirerend, enthousiasmerend en in staat om mensen te (ver)binden.
Caroline van Toor is sinds 2002 docente Duits. Iemand met passie voor onderwijs, altijd op zoek naar hoe het anders en nog beter kan. Als coach en schoolopleider constant bezig collega’s aan het denken te zetten. Caroline heeft een werkwijze gebaseerd op bouwstenen opgezet.
Brigitta was tot augustus 2016 afdelingsleider op het Lorentz Lyceum en is daar onder meer medeverantwoordelijk geweest voor de implementatie van het driehoeksgesprek, het vernieuwde toetsbeleid en het IMYC (een vernieuwende didactische werkwijze). Sinds 2016 is zij onderdeel geweest van het onderzoeksteam “Gepersonaliseerd leren”. Daarnaast werkt zij de laatste jaren op het niveau van persoonlijke coaching, begeleiding en ontwikkeling van docenten/medewerkers. Als regievoerder onderwijs bij Quriuz en kwartiermaker “Gepersonaliseerd Leren” zet zij haar kennis en kunde verder in.
Fijn om te weten welke manieren van gepersonaliseerd leren ik in mijn eigen praktijk kan toepassen