Gepersonaliseerd leren; praktisch in je les

Info Qtime

OP, Studenten Gepersonaliseerd leren
Vanuit verschillende invalshoeken uit de theorie geven we inhoud aan het waarom, wat en hoe van gepersonaliseerd leren. In de eerste bijeenkomst wordt er ook aandacht besteed aan succesvolle uitwerkingen in de praktijk. Daarna ga je zelf aan de slag met vormgeving van je eigen praktijk. In de tweede bijeenkomst gaan we dieper in op wat gepersonaliseerd leren voor jouw handelen als docent in relatie met je leerling betekent. Er is ruimte om eventuele successen vanuit je ervaring te delen. Waar sta je nu en waar wil je naartoe?

In de tweede bijeenkomst komt Caroline van Toor jullie laten zien hoe bouwstenen een mogelijkheid kunnen zijn om GPL te bewerkstelligen binnen je eigen les. In de derde bijeenkomst vindt er uitwisseling plaats.

Deel deze cursus

Leerdoelen

  • Je krijgt meer inzicht in het begrip gepersonaliseerd leren
  • Je vergroot je expertise op het gebied van inrichting van het onderwijs
  • Je verbreedt je vaardigheden op het gebied van lesontwerp en leertrajectondersteuning.

Fijn om te weten welke manieren van gepersonaliseerd leren ik in mijn eigen praktijk kan toepassen

Datum

Geen cursusdata

Deze Qtime heeft al plaatsgevonden en is (nog) niet herpland. Heb je interesse? Laat het ons weten zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

Toon interesse

Sprekers

Nico Taminiau is docent Natuurkunde en Onderwijskunde. Hij is een aanzienlijk deel van de tijd als docent van bètavakken werkzaam in het primaire proces van het voortgezet onderwijs. Hij weet hierdoor als geen ander welke behoeften, beperkingen en uitdagingen bij onderwijsprofessionals leven in de dagelijkse onderwijspraktijk. Hij is “onderwijs-kundig “, inspirerend, enthousiasmerend en in staat om mensen te (ver)binden.

Caroline van Toor is sinds 2002 docente Duits. Iemand met passie voor onderwijs, altijd op zoek naar hoe het anders en nog beter kan. Als coach en schoolopleider constant bezig collega’s aan het denken te zetten. Caroline heeft een werkwijze gebaseerd op bouwstenen opgezet.

Brigitta was tot augustus 2016 afdelingsleider op het Lorentz Lyceum en is daar onder meer medeverantwoordelijk geweest voor de implementatie van het driehoeksgesprek, het vernieuwde toetsbeleid en het IMYC (een vernieuwende didactische werkwijze). Sinds 2016 is zij onderdeel geweest van het onderzoeksteam “Gepersonaliseerd leren”. Daarnaast werkt zij de laatste jaren op het niveau van persoonlijke coaching, begeleiding en ontwikkeling van docenten/medewerkers. Als regievoerder onderwijs bij Quriuz en kwartiermaker “Gepersonaliseerd Leren” zet zij haar kennis en kunde verder in.

Kosten

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK