Feedback voor in de klas en in de gang

Info Qtime

OP, OOP, Studenten Coachend begeleiden
In deze tweedelige Qtime leer je vaardig te worden in het geven en ontvangen van feedback. Effectief feedback geven en ontvangen is namelijk een vaardigheid die je kan leren.
Vanuit een korte duik in de theorie, worden er handreikingen gedaan voor de moderne onderwijspraktijk. Denk hierbijook aan Gepersonaliseerd Leren. Hoe geef je als coachend docent feedback in een gesprek? Hoe organiseer je feedback om te komen tot het stellen van leerdoelen en het in kaart brengen van leerbehoeften en leerroutes? Hoe ga je om met feedback als middel voor formatief evalueren? Hoe organiseer je (peer)feedback? Welke middelen zijn er beschikbaar om op effectieve wijze feedback in te zetten binnen en buiten de les?
Bekijk data bijeenkomsten en locatie

Leerdoelen

  • Je weet hoe je effectieve feedback kunt geven vanuit een growth mindset
  • Je kunt in verschillende onderwijssituaties feedback geven en ontvangen
  • Je breidt je handelingsrepertoire uit en wordt vaardiger in het geven van feedback

Deel deze cursus

Geen cursusdata

Deze Qtime heeft al plaatsgevonden en is (nog) niet herpland. Heb je interesse? Laat het ons weten zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

Toon interesse

Maaltijd

Bij deelname aan een Qtime van 16:00-19:00 uur (of later) regelt Quriuz een maaltijd. In het kader van duurzaamheid is deze vegetarisch. Om het voor ons organisatorisch behapbaar te houden en geen risico te lopen houden wij geen rekening met dieetwensen/allergieën/andere wensen. Het beste kun je dan zelf een eigen maaltijd meenemen. Aan de gastvrouw of gastheer kun je vragen of zij/hij het wil opwarmen.

Sprekers

Nico Taminiau is docent Natuurkunde en Onderwijskunde. Hij is een aanzienlijk deel van de tijd als docent van bètavakken werkzaam in het primaire proces van het voortgezet onderwijs. Hij weet hierdoor als geen ander welke behoeften, beperkingen en uitdagingen bij onderwijsprofessionals leven in de dagelijkse onderwijspraktijk. Hij is "onderwijs-kundig", inspirerend, enthousiasmerend en in staat om mensen te (ver)binden.

Brigitta was tot augustus 2016 afdelingsleider op het Lorentz Lyceum en is daar onder meer medeverantwoordelijk geweest voor de implementatie van het driehoeksgesprek, het vernieuwde toetsbeleid en het IMYC (een vernieuwende didactische werkwijze). Sinds 2016 is zij onderdeel geweest van het onderzoeksteam "Gepersonaliseerd leren". Daarnaast werkt zij de laatste jaren op het niveau van persoonlijke coaching, begeleiding en ontwikkeling van docenten/medewerkers. Als regievoerder onderwijs bij Quriuz en kwartiermaker "Gepersonaliseerd Leren" zet zij haar kennis en kunde verder in.

Kosten

Er was een erg persoonlijke touch van de brenger in de Qtime. Fijn persoon en heel open. Sprekende voorbeelden.

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK