Dyslexiebeleid in de school

Info Qtime

OP, OOP Didactisch specialist
Tijdens de eerste bijeenkomst wordt een toelichting gegeven op de nieuwe ontwikkelingen ten aanzien van het signaleren, begeleiden van dyslexie en aanmelden voor dyslexie onderzoek in het voortgezet onderwijs. Je krijgt handvatten hoe je het dyslexiebeleid passend voor jouw school vorm kunt geven, rekening houdend met de laatste richtlijnen.

Specifieke vragen en casussen kunnen verstuurd worden naar Nicolette Peters: n.peters@quadraam.nl
bij voorkeur vóór dinsdag 16 september.
De tweede bijeenkomst (2 oktober - apart voor aanmelden) staat in het teken van casuïstiek: welke afwegingen maak je bij individuele leerlingen en wanneer kun je een leerling aanmelden voor onderzoek. Er is ruimte is voor het bespreken van ingebrachte casussen. Ter voorbereiding is het fijn als er specifieke vragen en casussen vooraf worden aangeleverd. Na afloop wordt de nieuwe versie van het Protocol Dyslexiescreening overhandigd. Het Protocol is door Quadraam Diagnostiek & Advies opgesteld voor de scholen van Quadraam.
Bekijk data bijeenkomsten en locatie

Data bijeenkomst(en)

Startdatum

di 23 september 2025

10:00-12:00

Nog 24 plekken beschikbaar

Centraal Bureau Quadraam
Saturnus 5
6922 LX Duiven

Direct aanmelden

Maaltijd

Bij deelname aan een Qtime van 16:00-19:00 uur (of later) regelt Quriuz een maaltijd. In het kader van duurzaamheid is deze vegetarisch. Om het voor ons organisatorisch behapbaar te houden en geen risico te lopen houden wij geen rekening met dieetwensen/allergieën/andere wensen. Het beste kun je dan zelf een eigen maaltijd meenemen. Aan de gastvrouw of gastheer kun je vragen of zij/hij het wil opwarmen.

Suzan Burggraaf

Quadraam Diagnostiek & Advies organiseert deze bijeenkomst.

Benodigde voorkennis

Wie: De bijeenkomsten zijn bestemd voor ondersteuningscoördinatoren, remedial teachers en (taal-)docenten binnen de Quadraam scholen die betrokken zijn bij het signaleren van dyslexie.

Benodigde voorkennis

Wie: De bijeenkomsten zijn bestemd voor ondersteuningscoördinatoren, remedial teachers en (taal-)docenten binnen de Quadraam scholen die betrokken zijn bij het signaleren van dyslexie.

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK