Storytelling en veranderingen

Info Qtime

OP, OOP, Leidinggevenden, Studenten

Bij veranderingen binnen een organisatie kun je storytelling gebruiken om de betrokkenheid van medewerkers te vergroten en weerstand te verminderen.

Vertel verhalen die de noodzaak van verandering illustreren, de visie voor de toekomst laten zien en de positieve impact op individuen benadrukken. Gebruik persoonlijke verhalen van medewerkers die de veranderingen positief hebben ervaren.

Creëer een narratief dat de uitdagingen erkent, maar ook de kansen en voordelen belicht. Hierdoor kunnen medewerkers zich beter identificeren met het veranderingsproces en zijn ze eerder geneigd het te omarmen.

Bijeenkomst 1:

  • kennismaken met Storytelling
  • leerbehoefte ophalen
  • ontdek de ingrediënten van een verhaal
  • wanneer en op welke manier kun je verhalen inzetten?
  • samen leren en oefenen van verhalen maken
  • leer hoe je verhalen op kunt halen


Tussendoor aan de slag met eigen Casus

Bijeenkomst 2:

  • theorie toepassen
  • eigen verhalen onder de loep
Bekijk data bijeenkomsten en locatie

Leerdoelen

  • Je leert de theorie achter storytelling
  • Je ontdekt hoe je storytelling in jouw werk kunt inzetten
  • Je gaat aan de slag met je eigen actuele casus

Deel deze cursus

Geen cursusdata

Deze Qtime heeft al plaatsgevonden en is (nog) niet herpland. Heb je interesse? Laat het ons weten zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

Toon interesse

Maaltijd

Bij deelname aan een Qtime van 16:00-19:00 uur (of later) regelt Quriuz een maaltijd. In het kader van duurzaamheid is deze vegetarisch. Om het voor ons organisatorisch behapbaar te houden en geen risico te lopen houden wij geen rekening met dieetwensen/allergieën/andere wensen. Het beste kun je dan zelf een eigen maaltijd meenemen. Aan de gastvrouw of gastheer kun je vragen of zij/hij het wil opwarmen.

Sprekers

Frieda zit al meer dan 20 jaar in het communicatievak. Ze rolde hier vanuit de schrijvende journalistiek min of meer in. Schrijven is haar passie. Of liever nog: mooie verhalen vertellen. Ze heeft de overtuiging dat je met verhalen de luisteraar (of lezer) voor je wint. Verhalen werken bovendien ook beter dan opgesomde feiten. Die passie brengt ze in deze Qtime graag over op de deelnemers.

Ilse is werkzaam bij de Q-highschool. Hier levert zij een bijdrage aan de marketing en maakt ze gebruik van storytelling. Eerder volgde zij de opleiding Marketingstrategie waar Corporate Storytelling een onderdeel van is. Voorheen was Ilse lid van het vaste team van het VOC (Quriuz) Inmiddels werkt ze alweer 13 jaar bij Quadraam.

Kosten

Het is fijn als je nu of geregeld verantwoordelijke bent voor het begeleiden van projecten, trajecten, ontwikkelingen of veranderingen waarin je anderen meeneemt

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK