Info Qtime
Veel van de ondersteuningsbehoeften van kinderen met autisme zijn niet zichtbaar aan de buitenkant. Sterker nog; als je je blijft richten op gedrag wat je ziet, vind je vaak niet de aansluiting die je zoekt. Waarom doet een kind wat hij doet, wat levert dat gedrag hem of haar op?
Zeker bij meisjes blijft het autisme vaak nog meer verborgen. Door interne, maar zeker ook externe factoren. Hoe laat het autisme zich bij (jonge) meisjes toch zien? Hoe kunnen leerkrachten autisme bij meisjes eerder signaleren. En, nog belangrijker, hoe kunnen zij deze meisjes helpen ‘hun eigen weg te vinden’ mét hun autisme?
Aan de hand van herkenbare en soms confronterende voorbeelden worden de deelnemers gestimuleerd om onder de waterspiegel te kijken bij de benadering van deze meisjes. De acht ondersteuningsbehoeften die worden behandeld zijn voortgekomen uit Suzanne’s (prijswinnend) master-onderzoek en worden uitgebreid beschreven in haar boeken ‘Autisme anders bekijken’ en het psycho-educatie boek ‘Vind je eigen weg met jouw autisme’.
Suzanne heeft niet alleen een zeer brede theoretische kennis, maar heeft ook 25 jaar onderwijservaring én is ervarings-deskundige. Juist deze combinatie wordt door deelnemers als zeer prettig ervaren.
Dit webinar wordt geïniteerd door De Onderwijsspecialisten en medewerkers van Quadraam kunnen er kosteloos aan meedoen.
Je kunt je aanmelden via deze link.