Info Qtime
Als mentor moet je zicht hebben op wat er is ingezet en het effect ervan, volg je de voortgang van resultaten en het welbevinden van je leerlingen. Dat is best veel......En hoe voer je dan het gesprek hierover? Door tijdens het gesprek een overzichtelijke visuele weergave te maken van wat de leerling zegt en hierop laat reageren, trigger je inzicht en vergroot je de kansen dat een leerling zelf in actie komt.
Voor wie:
voor alle mentoren
Wat?
Vanuit een contextuele benadering krijg je meer zicht op hoe je een gesprek voert.
Je krijgt een effectieve tool (een combinatie van verschillende methodes zoals Mindmappen/G-denken en Teken je Gesprek) aangereikt waarmee je leerlingen en jij in één oogopslag zien wat er speelt, wat werkt, wat niet werkt én welke stappen er nodig zijn om hun doel(en) te bereiken. Deze methode is ook zeer geschikt voor leerlingen die niet graag praten en/of moeite hebben met reflecteren.
Je hoeft hiervoor niet artistiek te zijn of te kunnen tekenen!
Hoe?
Naast tips, do’s en don’ts en aandacht voor wie je bent als mentor, krijg je ruim de tijd om in een veilige setting te oefenen met behulp van leerlingacteurs.