Formatief evalueren

Info Qtime

OP, Leidinggevenden, Studenten Didactisch specialist
Deze Qtime vindt zowel fysiek als online plaats. Kijk onderaan deze pagina om welke het gaat.

Formatief is een complete didactiek waarbij de docent regelmatig een kijkje neemt in het "hoofd" van de leerlingen en bewust handelt ernaar in zijn lessen.
"Wat houdt formatief leren nou echt in? Werken cijfers echt niet?"
"Kun je formatief evalueren inzetten zodat leerlingen beter presteren? En hoe?"
"Hoe help je leerlingen om de stof op lange termijn te onthouden?"
"Beloon je het leerproces of de resultaten?"
"Wil je formatief evalueren op je school? Op welke duurzame manier kun je dit implementeren?"
Wil je over bovenstaande vragen meer weten?
Dan neemt Hélène je graag mee in de wereld van formatief evalueren!

Aan het eind van deze Qtime heb je:
- een goed beeld van het begrip van "formatief evalueren"
- kennis gemaakt met de 5 fase model van formatief evalueren volgens J. Gulikers en D. William en het model van René Kneyber
- begrijp je waarom formatief evalueren effectief kan zijn.
- een aantal formatieve activiteiten (ook tijdens deze Qtime gebruikt!)
- hoe formatief evalueren geïmplementeerd kan worden op je school.
Bekijk data bijeenkomsten en locatie

Leerdoelen

  • Je weet wat formatief leren is en wat het effect ervan is
  • Je kent het 5 fase-model van formatief evalueren
  • Je weet hoe je formatief evalueren kunt implementeren in je school

Deel deze cursus

Geen cursusdata

Deze Qtime heeft al plaatsgevonden en is (nog) niet herpland. Heb je interesse? Laat het ons weten zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

Toon interesse

Maaltijd

Bij deelname aan een Qtime van 16:00-19:00 uur (of later) regelt Quriuz een maaltijd. In het kader van duurzaamheid is deze vegetarisch. Om het voor ons organisatorisch behapbaar te houden en geen risico te lopen houden wij geen rekening met dieetwensen/allergieën/andere wensen. Het beste kun je dan zelf een eigen maaltijd meenemen. Aan de gastvrouw of gastheer kun je vragen of zij/hij het wil opwarmen.

Sprekers

Hélène is projectleider formatief evalueren en docent Frans. Zij brengt haar praktische ervaring in het lesgeven met de didactiek ‘formatief evalueren’. Zij helpt collega’s om bewust te worden van hun didactische keuzes om de leerlingen te begeleiden in hun leerproces. Zij begeleidt scholen om formatief evalueren stapsgewijs en op een duurzame manier in te zetten.

Kosten

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK