Info Qtime
Formatief is een complete didactiek waarbij de docent regelmatig een kijkje neemt in het "hoofd" van de leerlingen en bewust handelt ernaar in zijn lessen.
"Wat houdt formatief leren nou echt in? Werken cijfers echt niet?"
"Kun je formatief evalueren inzetten zodat leerlingen beter presteren? En hoe?"
"Hoe help je leerlingen om de stof op lange termijn te onthouden?"
"Beloon je het leerproces of de resultaten?"
"Wil je formatief evalueren op je school? Op welke duurzame manier kun je dit implementeren?"
Wil je over bovenstaande vragen meer weten?
Dan neemt Hélène je graag mee in de wereld van formatief evalueren!
Aan het eind van deze Qtime heb je:
- een goed beeld van het begrip van "formatief evalueren"
- kennis gemaakt met de 5 fase model van formatief evalueren volgens J. Gulikers en D. William en het model van René Kneyber
- begrijp je waarom formatief evalueren effectief kan zijn.
- een aantal formatieve activiteiten (ook tijdens deze Qtime gebruikt!)
- hoe formatief evalueren geïmplementeerd kan worden op je school.