Samenwerken is samen leren

OP, Studenten 21st century skills Het hedendaagse onderwijs stelt zowel leerlingen als docenten voor uitdagingen. Uitdagingen die ontstaan door de verschuiving van een industriële samenleving naar een kennissamenleving. Aandacht voor kennisconstructie, met de daarbij behorende vaardigheden en competenties zijn belangrijke aandachtspunten geworden.

Welke didactiek en organisatievormen kun jij als docent gebruiken om leerlingen actief te betrekken bij de les en verantwoordelijk te maken voor zijn leren? Wat doe je als docent wel en wat doe je niet? Wat doet de leerling wel en wat doet hij/zij niet?

In de eerste bijeenkomst zal een compact theoretisch kader worden gepresenteerd met betrekking tot samenwerkend leren en activerende didactiek. Je wordt uitgedaagd om het kader te vertalen naar je eigen vakles. Een scala aan werkvormen passeert de revue. Dit ter inspiratie voor de ‘les of lessenserie van morgen’, waar je tijdens deze bijeenkomst al een startontwerp voor gaat maken.

Gedurende de tweede bijeenkomst wordt het repertoire werkvormen nog eens uitgebreid. Er is voldoende gelegenheid om verder te werken aan of feedback te vragen over jouw motiverende les of lessenserie.

Direct naar

Brenger(s)

Leerdoelen

  • Je kent vormen van activerende didactiek en kunt deze toepassen in het vervaardigen en verzorgen van
  • Je hebt inzicht in het onderwijsconcept ‘Samenwerkend Leren” en kunt dit toepassen in de les van mor
  • Je kunt met inspiratie je les van morgen nog gemotiveerder en enthousiaster aanpakken

Deel deze cursus

Nico is een erg deskundige brenger en geeft veel praktische tips

Geen cursusdata

Dit event heeft al plaatsgevonden en is (nog) niet herpland. Heb je interesse? Laat het ons weten zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

Toon interesse

Nico Taminiau

Nico is docent natuurkunde en onderwijskundige. Hij is een aanzienlijk deel van de tijd als docent van bètavakken werkzaam in het primaire proces van het voortgezet onderwijs. Hij weet hierdoor als geen ander welke behoeften, beperkingen en uitdagingen bij onderwijsprofessionals leven in de dagelijkse onderwijspraktijk. Hij is "onderwijskundig", inspirerend, enthousiasmerend en in staat om mensen te (ver)binden.

Ook interessant

Masterclass ‘Professionele identiteit voor leidinggevenden’ Het verkennen van het begrip professioneel identiteit levert waardevolle inzichten op over jezelf en de ander in de organisatie.
Welkom bij Quadraam

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK