LOB in uitvoering

OP, OOP Co-creatie / Open leergemeenschap Ben jij op jouw school bezig met LOB en wil je graag met anderen delen hoe LOB binnen de scholen van Quadraam vorm krijgt? Kun je wel wat handvatten gebruiken om je LOB-programma meer loopbaangericht te maken? En wil je graag leren hoe je voor het ontwikkelen van loopbaancompetenties geschikte instrumenten en tools in kunt zetten?

In deze Qtime gaan we aan de slag met bovengenoemde vragen. De theorie wordt afgewisseld met praktijkopdrachten en voorbeelden.

Onderwerpen:
wat zijn de 5 loopbaancompetenties en welke rol spelen ze tijdens het loopbaangesprek?
visie op LOB, waar staan jullie en waar wil je naartoe?
een loopbaangerichte leeromgeving, wat is daarvoor nodig?

In de tweede bijeenkomst staan vooral jouw eigen leervragen centraal. Ook zullen we ingaan op de borging van LOB in je eigen organisatie.

Leerdoelen

  • Je hebt inzicht in de situatie LOB binnen je eigen school afgezet tegen landelijke ontwikkelingen
  • Je hebt nieuwe praktische tools ontdekt om het LOB-proces te versterken
  • Je weet hoe het LOB-proces vorm kunt geven binnen je eigen organisatie

Deel deze cursus

Soms heb je van die dromen die je wakker houden tot je ze uitvoert

Data bijeenkomst(en)

Nog 15 plekken beschikbaar Direct aanmelden Aanmelden voor studenten

Sessie 1

ma 11 november 2019

16:00-19:00

't Venster
Thomas a Kempislaan 82
6822 LS Arnhem

Sessie 2

ma 25 november 2019

16:00-19:00

't Venster
Thomas a Kempislaan 82
6822 LS Arnhem

Carlo Kok, Nicolette Spackler

Carlo is als regiocontactpersoon van het Expertisepunt LOB op veel scholen (VO en mbo) en doet hij veel ervaring op in de LOB-ontwikkelingen. Ook als voorzitter regiegroep LOB van de Achterhoek & Liemers en deelnemer aan LOB werkgroep van de Lerende Regio Arnhem heeft hij zicht op LOB-ontwikkelingen in de regio.

Nicolette begeleidt vanuit het expertisepunt LOB scholen op het gebied van implementatie en borging van LOB. Ze heeft veel ervaring met doorstroom vmbo-mbo-hbo en het opzetten van LOB-activiteiten.

Benodigde voorkennis

Algemene kennis over LOB en kennis over LOB-proces binnen eigen organisatie.

Ook interessant

20 innovatieversnellers Deze innovatieversnellers geven houvast en tempo bij veranderingen in het onderwijs.
Coachend begeleiden van studenten lo Wat kun je verwachten van een student lo en welke instrumenten kun je gebruiken als werkplekbegeleider bij het voeren van begeleidings- en evaluatiegesprekken?

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK