Info Qtime
Op deze wijze kan de docent op een volstrekt eigen manier, - uitgaand van de specifieke behoeften van de leerling - op iedere kwestie ingaan, en de leerling bijstaan en richting geven als mens en als docent.
In deze 3 bijeenkomsten willen wij niet enkel een handreiking doen om onze kennis en vaardigheden hiertoe te vergroten; graag gaan we samen de dialoog aan!
Bijeenkomst 1:
- Welkom en kennismaken
- Nieuwe kijk op de rol van de docent, andere vaardigheden aanspreken en ontwikkelen
- Zingeving: waar haal je voldoening uit? waar liggen je kwaliteiten?
- Coachen: vakinhoudelijk, didactisch en sociaal-relationeel
- Wat zijn de effecten van het functioneren van een docent op de ontwikkeling van een leerling?
- Standplaatsgebondenheid
- Communicatie met kinderen, hoe doe je dat? Hoe maak je echt contact?
- "Eerst horen dan gehoord worden"
- Oplossingsgerichte en positieve communicatie
- De drama- en reddersdriehoek
- Werking van het puberbrein
- Tussentijdse opdracht
Bijeenkomst 2
- Bespreken huiswerkopdracht
- Werkvorm "de proffesional in de spiegel"
- Tussentijdse opdracht
Bijeenkomst 3
- Bespreken huiswerkopdracht
- Aan de slag met leerlingacteurs a.d.h.v. het voorbereide onderwerp.
- Nabespreken en uitwisselen met leerlingacteurs erbij
- Nabespreken, samenvatten evaluatie cursus