Differentiëren in de les

Info Qtime

OP, Studenten Gepersonaliseerd leren
In twee bijeenkomsten worden basisvaardigheden aangeleerd om te differentiëren in de les. Door de inzet van leerlingacteurs zijn er mogelijkheden om dit op een veilige manier en in een veilige setting te oefenen in de praktijk.
In de eerste bijeenkomst zal er door middel van een minicollege een theoretische basis differentiëren worden neergezet waaruit verder gewerkt wordt.
Vervolgens zullen er in diverse opstellingen met leerlingacteurs verschillende praktische oefeningen gedaan worden waarbij gedifferentieerd wordt in instructie, verwerking en leertijd. We oefenen met levensechte casuïstiek uit verschillende Quadraamscholen. Ook zal in deze bijeenkomst een start gemaakt worden met de voorbereiding van een gedifferentieerde les of lessenserie in een brainstormsessie met leerlingacteurs en andere docenten.
De tweede bijeenkomst staat in het teken van het uitproberen van je eigen gedifferentieerde les in een natuurlijke omgeving door gebruik te maken van de inzet van leerlingacteurs.
Bekijk data bijeenkomsten en locatie

Leerdoelen

  • Je bent je bewust van eigen handelen en mogelijkheden m.b.t. differentiëren
  • Je kent de basistools en hebt kennis om veilig te starten met differentiëren
  • Je durft te differentiëren in je werk, i.s.m. je omgeving door de regie te nemen

Deel deze cursus

Geen cursusdata

Deze Qtime heeft al plaatsgevonden en is (nog) niet herpland. Heb je interesse? Laat het ons weten zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

Toon interesse

Maaltijd

Bij deelname aan een Qtime van 16:00-19:00 uur (of later) regelt Quriuz een maaltijd. In het kader van duurzaamheid is deze vegetarisch. Om het voor ons organisatorisch behapbaar te houden en geen risico te lopen houden wij geen rekening met dieetwensen/allergieën/andere wensen. Het beste kun je dan zelf een eigen maaltijd meenemen. Aan de gastvrouw of gastheer kun je vragen of zij/hij het wil opwarmen.

Sprekers

Nico Taminiau is docent Natuurkunde en Onderwijskunde. Hij is een aanzienlijk deel van de tijd als docent van bètavakken werkzaam in het primaire proces van het voortgezet onderwijs. Hij weet hierdoor als geen ander welke behoeften, beperkingen en uitdagingen bij onderwijsprofessionals leven in de dagelijkse onderwijspraktijk. Hij is "onderwijskundig", inspirerend, enthousiasmerend en in staat om mensen te (ver)binden.

Marije is al meer dan 15 jaar werkzaam binnen het voortgezet onderwijs. Sinds een aantal jaren is zij opgeleid en werkzaam als trainer/coach. Als theaterdocent heeft zij zich gespecialiseerd in non-verbale communicatie en het werken met leerlingacteurs. Deze leerlingen worden speciaal opgeleid in het acteren van verschillende soorten leerlinggedrag en het observeren van docenten. Zij kunnen hun interpretaties vanuit hun authentieke blik als 'puber' omzetten in een constructieve feedback.

Kosten

Reactie van een deelnemer: oefenen leek eng, maar werken met leerlingacteurs was zo verhelderend! Ik kan het iedereen aanraden

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK