Differentiëren in de les

OP, Studenten Gepersonaliseerd leren In twee bijeenkomsten worden basisvaardigheden aangeleerd om te differentiëren in de les. Door de inzet van leerlingacteurs zijn er mogelijkheden om dit op een veilige manier en in een veilige setting te oefenen in de praktijk.
In de eerste bijeenkomst zal er door middel van een minicollege een theoretische basis differentiëren worden neergezet waaruit verder gewerkt wordt.
Vervolgens zullen er in diverse opstellingen met leerlingacteurs verschillende praktische oefeningen gedaan worden waarbij gedifferentieerd wordt in instructie, verwerking en leertijd. We oefenen met levensechte casuïstiek uit verschillende Quadraamscholen. Ook zal in deze bijeenkomst een start gemaakt worden met de voorbereiding van een gedifferentieerde les of lessenserie in een brainstormsessie met leerlingacteurs en andere docenten.
De tweede bijeenkomst staat in het teken van het uitproberen van je eigen gedifferentieerde les in een natuurlijke omgeving door gebruik te maken van de inzet van leerlingacteurs.

Leerdoelen

  • Je bent je bewust van eigen handelen en mogelijkheden m.b.t. differentiëren
  • Je kent de basistools en hebt kennis om veilig te starten met differentiëren
  • Je durft te differentiëren in je werk, i.s.m. je omgeving door de regie te nemen

Deel deze cursus

Reactie van een deelnemer: oefenen leek eng, maar werken met leerlingacteurs was zo verhelderend! Ik kan het iedereen aanraden

Data bijeenkomst(en)

Nog 15 plekken beschikbaar Direct aanmelden Aanmelden voor studenten

Sessie 1

do 24 oktober 2019

16:00-19:00

Olympus College
Olympus 11
6832 EL Arnhem

Sessie 2

do 07 november 2019

16:00-19:00

Olympus College
Olympus 11
6832 EL Arnhem

Nico Taminiau, Marije Haasjes

Nico Taminiau is docent Natuurkunde en Onderwijskunde. Hij is een aanzienlijk deel van de tijd als docent van bètavakken werkzaam in het primaire proces van het voortgezet onderwijs. Hij weet hierdoor als geen ander welke behoeften, beperkingen en uitdagingen bij onderwijsprofessionals leven in de dagelijkse onderwijspraktijk. Hij is "onderwijskundig", inspirerend, enthousiasmerend en in staat om mensen te (ver)binden.

Marije is al meer dan 15 jaar werkzaam binnen het voortgezet onderwijs. Sinds een aantal jaren is zij opgeleid en werkzaam als trainer/coach. Als theaterdocent heeft zij zich gespecialiseerd in non-verbale communicatie en het werken met leerlingacteurs. Deze leerlingen worden speciaal opgeleid in het acteren van verschillende soorten leerlinggedrag en het observeren van docenten. Zij kunnen hun interpretaties vanuit hun authentieke blik als 'puber' omzetten in een constructieve feedback.

Ook interessant

Tools voor elke fase in je les Fris je geheugen op en krijg nieuwe inspiratie voor (digitale) werkvormen voor jouw les.
Blended learning voor dummies Ontdek 15 manieren om blended learning snel in je klas toe te passen. Je zult versteld staan!

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK