De Innovatiecarrousel

Info Evenement

OP, OOP, Leidinggevenden, Studenten Basishouding

Wat hebben we in de afgelopen periode geleerd van het afstandsleren? Hoe werk je online effectief samen met je sectie of team? Stap in de carrousel!

We weten niet wat de toekomst brengt, maar we streven er wel naar om onze leerlingen te blijven ondersteunen en begeleiden. Ook in tijden waarin afstandsleren nodig is. Laten we daarom de goede ervaringen uit de afgelopen periode bewaren en waar mogelijk deze verder verbreden.

Dus, ervaar jij ook de uitdaging van het nieuwe lesgeven? Wil je graag meer handvatten om hier dit schooljaar weer mee aan de slag te gaan? Doe dan mee aan deze online Innovatiecarrousel!

Tenslotte willen we leren van elkaar en niet allemaal zelf het wiel uitvinden.
Tijdens een aantal workshops maak je kennis en verdiep jij jezelf in formatief evalueren, adaptief leren, flipping the classroom en optimaal samenwerken met je sectie/team met behulp van de techniek.
 

Deel deze cursus

Programma

Er zijn nog geen ListItems toegevoegd.

Programma Innovatiecarrousel

Tijden

 

Onderwerp Qtime

15:30 – 15:45 uur

Inloggen en welkom

15:45 – 16:30 uur

Eerste ronde

Flipping the Classroom

Jacco Zwijnenburg

Online (samen)werken – Hoe doe je dat?

Sander Niessing

16:30 – 17:15 uur

Tweede ronde

Formatief toetsen: de leerling aan zet

Sander Niessing

Digitale toetstools

Jacco Zwijnenburg

17:15 – 17:30

Afsluiting met enquête


Flipping the classroom (door Jacco Zwijnenburg)
Wat is Flipping the classroom? Waarom zou ik dit inzetten? En hoe doe ik dat efficiënt?
Je leert hoe je Flipping the Classroom op de juiste manier inzet, en welke (digitale) tools daarbij handig zijn.

Online (samen)werken - Hoe doe je dat? (door Sander Niessing)
Afstandsleren deed zijn intrede en in no-time moesten wij ons nieuwe tools, o.a. Teams, eigen maken. Online lessen en bijeenkomsten zijn inmiddels gemeengoed. Maar hoe werk je online effectief samen?
Veel docenten geven aan dat het overleggen in MS Teams vermoeiender en onpersoonlijker is. Informele contacten worden gemist. Wel zijn docenten positief over het ‘strakke overleg’ dat veel doelgerichter en efficiënter is. Overleggen duren vaak korter en zijn meer to-the-point.
Welke voordelen levert het teams op om ook nu doelgericht en efficiënt online te blijven vergaderen en samenwerken? Welke condities spelen hierbij een rol?
En hoe kun je het informele overleg en het sociale aspect hiernaast op een goede manier faciliteren?
Sander gaat hier in deze workshop met jullie mee aan de slag.

Formatief evalueren ‘De leerling aan zet! (door Sander Niessing)
Leer leerlingen effectief leren door zichzelf te analyseren.
Met behulp van een formatieve evaluatie zijn leerlingen in staat om heel gericht met leerdoelen aan de slag te gaan.
Daarnaast krijg je als docent door formatief te evalueren inzicht in het geleerde waardoor leerlingen heel gericht gecoacht kunnen worden.

Digitale toetstools (door Jacco Zwijnenburg)
Op steeds meer scholen groeit de interesse in digitaal toetsen. Vaak hoopt men daarmee het arbeidsintensieve toets- en correctieproces te verlichten. Ook leeft in veel gevallen de wens om toetsen effectiever te maken. Bijvoorbeeld door testresultaten beter te kunnen analyseren en leerlingen gerichter – en waar mogelijk geautomatiseerd – te adviseren over de vervolgstappen in hun leerproces. Ook tijdens de coronacrisis heeft digitaal toetsen veel aandacht gekregen. Juist in die periode ontstond een grote behoefte om – op afstand – de ontwikkelingen van de leerlingen te kunnen meten.

In deze workshop neemt Jacco je mee in de wereld van de digitale toetstools. Er is veel aanbod van tools, en hoe kies je nu wat het beste past bij jouw vak of lessituatie? Een overzicht van verschillende typen tools kan hierbij helpen. Daarnaast proberen we één tool uit; Quayn. Je maakt als leerling een toets in Quayn, en ervaart hoe je de toets zelf kan nakijken en analyseren (door de ogen van de leerling).

 

Datum

Geen cursusdata

Dit evenement heeft al plaatsgevonden en is (nog) niet herpland. Heb je interesse? Laat het ons weten zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

Toon interesse

Sprekers

Jacco Zwijnenburg
Met ervaring in zowel het onderwijs als de ICT, kijkt Jacco met een frisse blik hoe techniek een goede aanvulling kan zijn op het onderwijs.

Sander Niessing
Sander is ICT-innovator op het Liemers College

Bert Stronks

Kosten

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK