NEDwerk

Info Qtime

OP, OOP, Studenten
Niemand minder dan neuropsycholoog en emeritus hoogleraar Jelle Jolles is de keynote-spreker!
Daarnaast is er een groot aanbod aan workshops over actuele thema's zoals AI en schrijfonderwijs, het nieuwe curriculum, lezen met de leescyclus en zo is er meer!

Het wordt een prachtige waardevolle middag & avond in het teken van de Nederlandse taal.
Een heerlijk diner is inbegrepen én er is tijd om te 'nedwerken'.
Natuurlijk ontvang je ook een gave goodiebag!

Een conferentie voor iedereen die zichzelf wil blijven ontwikkelen om op de best mogelijke manier bij te dragen aan de toekomst van onze leerlingen.

Deelname voor Quadraammedewerkers is gratis!

Meer informatie en aanmelden? Klik op deze link.

Programma

· 14.30 uur: inloop

· 15.00 – 15.10 uur: Opening van de conferentie

· 15.15 – 16.00 uur: Keynote door Jelle Jolles 

· 16.15 - 17.15 uur: Workshopronde 1 (zie 'Brenger(s)' voor inzage in de workshops)

· 17.30 - 18.15 uur: Tijd voor een heerlijk diner en het moment om volop te NEDwerken

· 18.30- 19.30 uur: Workshopronde 2 (zie 'Brenger(s)' voor inzage in de workshops)

· 19.30 – 20.00 uur: borrel

------------------------------------

Wat neem je mee naar huis?

Een hoofd en hart vol inspiratie voor je lessen en voor het curriculum Nederlands. Een verrassende en goed gevulde goodiebag. Nieuwe contacten. En… misschien wel één van de kaartensets van de Leescyclus die we verloten!

Voor wie?

Deze conferentie wordt georganiseerd voor en door docenten Nederlands en studenten van de lerarenopleidingen Nederlands. Daarnaast is iedereen die het onderwijs en het vak Nederlands een warm hart toedraagt van harte uitgenodigd om de conferentie bij te wonen.

Bereikbaarheid en gratis parkeren

Het I/O-gebouw van de HAN is heel goed te bereiken met het openbaar vervoer. Er is een directe busverbinding naar NS-station Heyendaal. Van daar is het enkele minuten lopen naar het I/O-gebouw.

Er is een grote parkeergarage voor auto’s en fietsen onder het gebouw. De ingang daarvan bevindt zich aan de zijkant van het gebouw, aan de Kapittelweg. Er is voldoende ruimte en parkeren is gratis.



Meer informatie en aanmelden? Klik op deze link.

Bekijk data bijeenkomsten en locatie

Leerdoelen

  • Je hebt ideeën opgedaan om je vak Nederlands nog frisser vorm te geven
  • Je hebt samengewerkt om het vak Nederlands te verbeteren

Deel deze cursus

Data bijeenkomst(en)

Startdatum

wo 09 april 2025

14:30-20:00

Nog 83 plekken beschikbaar

Nog geen locatie bekend.

Direct aanmelden

Maaltijd

Bij deelname aan een Qtime van 16:00-19:00 uur (of later) regelt Quriuz een maaltijd. In het kader van duurzaamheid is deze vegetarisch. Om het voor ons organisatorisch behapbaar te houden en geen risico te lopen houden wij geen rekening met dieetwensen/allergieën/andere wensen. Het beste kun je dan zelf een eigen maaltijd meenemen. Aan de gastvrouw of gastheer kun je vragen of zij/hij het wil opwarmen.

Keynote-speaker Jelle Jolles

Jelle Jolles is klinisch neuropsycholoog en specialist op gebied van leren, geheugen, ontplooiing en het brein. Hij is hoogleraar emeritus en werkt vanuit de adviespraktijk NeuroPsy aan onderwijsinnovatie. Al vele jaren pleit hij voor een intensieve dialoog tussen wetenschap en samenleving. Hij is publicist en auteur van de bestsellers 'Het tienerbrein' en 'Leer je kind kennen: over ontplooiing, leren denken en het brein'.


Workshops & Brengers:

Aan de slag met spelling en didactiek in het VO en MBO - Esther Hanssen & Robert Chamalaun

Grammaticaonderwijs met impact: Hoe bewuste taalvaardigheid leerlingen écht verder helpt - Gijs Leenders

Debatteren: Effectief werken aan taalvaardigheid en burgerschap - Rob Honig (DebatUnie)

Het versterken van de leesvaardigheid van leerlingen. Wat werkt en wat werkt niet volgens onderzoek? - Kees Vernooij

Toetsing van leesbegrip - Patrick Rooijackers

Lees-, luister- en schrijfvaardigheid in samenhang: synthesetaken - Liselore van Ockenburg

ChatGPT als feedbackinstrument inzetten bij schrijfvaardigheid - Gerdien Brunsveld

Meer dan een schrijfrobot: AI-geletterdheid bij taalbeschouwing en literatuuronderwijs - Emmy Stevens

Het schrijven van nieuwe sprookjes: creatief schrijven, literatuur en burgerschap - Ramon Groenendijk

Creativiteitsontwikkeling binnen het historische letterkunde-onderwijs - Twan Robben

Lezen en schrijven met YA-versromans - Linda Ackermans

Het knooppuntmodel van Bax en Mantingh als uitgangspunt bij literatuurprojecten - Thomas de Bruijn en Marieke Korsten

Lezen met de Leescyclus - Iris Kamp & Yvette Jansen

Integratie van Nederlands in het beroepsonderwijs - Marije Klein

Grip op nieuwe kerndoelen - Clasine van Dorst

Van vernieuwde eindtermen naar schoolexamen - Christine Brackmann & Nelliane van Schaik

Quriuz maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK